31.5.09

Kareem masuk penjara

"Lagi 7 hari kau bole kluar. tempat ni sesak dengan orang macam kau!" kata warden penjara kepada Kareem dengan tegas. Hari-hari terakhir Kareem di selnya selalu dihabiskan dengan Simon Yap, penghuni sel yang bersebelahan. Berbadan tegap tapi tidak maskular, bermisai lebat tapi halus dengan dahi yang berkedut boleh mempamerkan usianya yang agak lewat 40an.

Simon Yap: waaa manyak syok u bole klua. aku ni ntah bileee bole klua..

Kareem : Haaha.sapa suruh lu pancung orang..

Simon Yap: Ah! Abang ipar aku mmg carik pasal. kasi 'moral' siket jangan kacau
gewfren wa. Lu punya bini apa cerita? dia tunggu lu ke? wa slalu nampak dia dtg jumpa lu.

Kareem: bini aku sihat je. Ntahlah simon. hati aku tak sedap la. macam ada tak kena. Lu tengok lalat tu. kat makanan aku pun dia tak hinggap.

Simon Yap: Lu ni kan.. itu mat saleh kata supersticious. tapi lu aa kareem, kena hati2. Dulu abang ipar wa slaluuuu cakap, balak tu adee untuk kena tebang. Padan muka dia!!! wa kasi tebang die punye kepalee.

Kareem: *garu garu kepala* ..Dia suka anjing tapi tak bole bela. tapi balik nanti ni biar aku jadi anjing la. wa boleh bau2 dia . jilat muka pun boleh. lu cakap apa anjing buat manusia tak bole buat??

Simon Yap:..... wei lelaki, lu kena kluar penjara cepat skit. baru dua tahun kat sini lu dah jadi .. apa itu olang putih kata, ha! homosek!! homosek la lu kareem! Lagi lama lu kat sini, nanti bontot lu boleh longgar. Mau berak pun talak payah tekan2 perut oo.

Kareem: Homoseks la bodo! cakap gay kan senang. ahhahaha

Simon Yap: Gay la lu Kareem. ahhahahah

Suara mereka sayup-sayup kehilangan melalui koridor sel yang gelap dan udaranya berat dengan bau keringat. Hanya cahaya kecil dari tingkap di hujung koridor membezakan waktu siang dan malam.

Cahaya itu semakin suram. Kareem mengeluh panjang.

No comments: